Wednesday, 21 July 2010

perkampungan bahasa

yeay~
kami akan ke Kompleks Rakan Muda in Taiping..
even dis time bukan camping
tapi masih suka..
sebabnya, akan tetap ada program2 luar..

21th
kelas Bahasa Arab

22nd
English Language class

23rd
kelas Bahasa Melayu

hope, semua form5 akan dapat menimba ilmu yg bagus daripada program yg kami anjurkan..
doakan kami semua ye..
tata~~

Tuesday, 20 July 2010

hati semakin sihat

ok la i admit, lepas meet up dgn Abg Cyg i de rasa tak besh..
nak kata kami gaduh2, maybe la..
tapi masa nak gaduh2, luahkan rasa, masih ada rasa syg..
so, tak jadi la nak perang..
bukan niat nak wat propa pun kat mamak tu dat day..
cuma, kadang2 terfikir, itu yg perlu i buat..

even hari ni, i masih ada rasa tak besh..
tapi Alhamdulillah..
hari ni i puasa, so byk sabar daripada hari biasa..
Abg Cyg pun lebih cool than before..
dia macam lebih memahami..
bukan lebih memahami i saja..
tapi the relationship as well...

i rasa sangat syukur..
sebab kami masih together..
bukan nak bangga, sebab kami bukan husband&wife pun..
cuma, kami jauh..
jumpa 2/3 times setahun..
macam sorang duk US, sorang duk UK..
masing2 ada tanggangjawab..

i sangat berharap,
Abg Cyg akan habis practicum dgn jaya..
n i really hope,
apa yg kami plan, InsyaAllah akan menjadi reality one day..

harap, hari2 mendatang akan lebih baik..

Thursday, 15 July 2010

saya cinta kamu~~

I LOVE U..

hanya itu yg mahu aku katakan..
mungkin ada yg berkata,
perempuan mudah jatuh cinta..
dan aku tidak nafikan, YA mmg perempuan mudah jatuh cinta..

I LOVE U..

bila kita cintakan seseorang,
hampir semua kita mahu takluk..
sebab kita nak lakukan semua utk yg tersayang..
bukan kita meminta balasan..

I LOVE U..

semua yg dilakukan hanya yg maha ESA yg tahu,
keikhlasan itu hanya DIA yg tahu,
kemahuan ku hanya DIA yg tahu,
kejujuran ini hanya DIA yg tahu...

I LOVE U..


p/s : ini hanya utk fathun qarib mohd bukri

Saturday, 15 May 2010

i'm addicted.. HELP ME!!

bukan nak kasi gempaq ke apa, tapi mmg i skang addicted to sumting..
mula2, i usha2 je..
pastu minat mula bertambah..
pantang tengok, mesti nak..bila nak tu, mesti la nak try kan..
bila sekali try, takde la feel pe2..
cume rasa, okay la.. i nak amik masa, takmo wat lagi..
tapi mana ley tahan kan..

i kembali usha2..
benda senang nak dapat skang..
taip je, byk ley keluar..
sebab tu sanggup on9 kat skolah sampai petang..
tah macam mana nak hilangkan addiction ni..nak kawal hati supaya tak tengok?? susah la kot..
tiap2 hari duk tunggu..
ni pun baru lepas..
tak sanggup sangat dah..
i pun apa lagi, trus rembat la..


pe pendapat korang???
cantek tak??ni la addiction i lately..
suka sgt beli brg on9..

kena laks i ni jenis busy memanjang..
bukan senang nak gi shopping2 ni..
skang i shoppping on9 ja..
nasib la ada teknologi..
kalau tak, tunggu nak raya la baru gi shopping, huhu..

tuk beg ni, i beli from Butik BellaEsabell..
if u girls intersted, tgk nama butik ni kat Facebook..
i beli tadi, so dia kata ptg ni dia akan pos..
so, monday ley la dapat InsyaAllah..

sebelum2 ni i duk beli shawls n anak tudung from http://iqracollection.blogspot.com/
i suka sangat..kain dia best2..

i penah jugak beli tudung ngn my fren kat FB dia..
tgk cantik, trus beli..

selain tu, i penah beli felt..
http://www.ejdeejasmi.blogspot.com/
ni my fren masa kat sekolah teknik dulu..

i request felt tuk phone..
sempena birthday bf i..




FATHUN & SYUHAIZA


ni la dia ye, addiction i..
saper ley tolong ubatkan??
huhu, bukan apa..
i bila nampak yg berkenan, nak je membeli..
duitnya nasib ada, if tak, jenuh la menahan nafsu..

okla, i nak tunggu beg i..
*padahal bukan sampai lagi*

tata, salam~~

Sunday, 4 April 2010

mana posmen ni??

now, i sgt teruja dgn pos laju or pe2 yg pos2 brg ke rumah..



dunno la why kan..



since dapat postage from Emi about my keychains tu, i macam ketagih ja..



tiap hari tunggu posmen..



padahal, brg posnya ke Ipoh, bukan ke kuaters..



tiap hari tny rumah Ipoh, kot brg i de sampai..



second item yg i bought was a tudung from Nina..



siap dapat kotak cantik lagi..



Nina kata nak jaga tudung from rusak, n i admit mmg terjaga rapi di dalamnya, huhu



pastu last Friday, i dapat surat from pos laju..



sebabnya xde org nak sign brg, so i pun semangat nak gi amik..



tup2, van pos laju tu tak habes pusing ipoh lagi, cet.. penat tau drift dari kg.gajah ke ipoh, huhu



ni plak kan, i baru ja beli shawl from this page http://iqracollection.blogspot.com/



esok Atiqah will post it for me.. thanks dear ^^v



adoi, tak sabarnya i..



::abgposmensilahtrkerumahsayacepat::

Saturday, 3 April 2010

and the award goes to...



thanks kepada ADIK MIMI..

adoi, camne la ley dapat award laks kan..


i ni makin busy..

bukan nak menunjuk2 la..

cuma mmg byk keje lately ni..

bila dah keje, baru la tau macam mana..


pe pun, i akan cuba update2 kan sokmo blog i..

i love to blog damn much..

but please do gimme time for it yeah..


rules: 1. tag the person yg tag u *tanda time kasih*, 2. give the award pada blog lain & 3. things about u..




so now, i have to tag others' blogs that i love to read..




1. ADIK MIMI


2. NOYA


3. PAMIE


4. EMI ERDAYU
5. SONI GONZALES
6. SYUHAIDAH
7. AZDAN HARIZ

then 7 things about myself??
1. books
2. travel
3. desserts
4. love
5. friendship
6. trust
7. familia

Thanks to Mimi once again, n to others yg kene tag tu sila trime la ye, huhu



kebulor ke aku nih??

dalam tempoh 8 jam ni..

aku makan je kejenya..

de la wat keje2 pengkeranian yang lain..

cuma asyik lapor ja, hish..

bekfes tadi telah spicy chicken mcdeluxe & semug nescafe..

pastu dalam kul 11 lebih aku balun plak kuey teow goreng yang mak Noya bekalkan tadi..

tadi sempat laks gi Halida, beli chipsmore & vico..

ni plak baru habes jagung bakar yg amat sedap..

adoi, asyik tingat nak makan aje..

pe nak jadi nih??

malam ni perlu ke aku makan??

::macamteringinroticicahsambaliakanbilis::

part time saya~~

PENGUMUMAN!!!!!!!

hari ni saya WARDEN ON DUTY ye..

amat la penat..

semalam punya demam bowling pun tak habes lagi..

ni kan pulak, subuh2 drive balik ke skola..

semata2 nak duty..

tolong simpati dgn saya..

saya amat letih..

Thursday, 11 March 2010

projek terbengkalai ~~

byk benda nak cerita..

tapi kita tak tau nak mula macam mana..

semua citer ni de yang besh..

de yang hepi..

yang sedey2, feeling2 pun ada..

tapi nak citer yang mana dulu???

bila dah byk sangat citer, kita jadi pening..

bukan apa, tak tau nak sembang camne..

bila bukak citer A, masuk B sket, tuptup melompat ke M..

adoi, camne ye???

perlu ke nak story2 kat sini??

Mak kita pernah cakap..

"nape nak blog2?? gitau sumer2 pasal kita, pasal org lain??"

Kita pun jawab la,

"kita suka2 je mak, if de org nak baca, they will, n if they dun like it, the won't"

Mak membalas servis,

"dah mcam tu, buang karan je la taip2, sumbang idea yg org xmo baca, sakit mata tgk lappy sampai 2,3 pagi.. mmg tak tau pe la yg de dalam pale otak korng nih"

Kita tak tau nak cakap pe dah..

Mak jeles la tuh, sebab zaman mak xde tenet kan, huhuhu..

jgn tak tau, ayah kita pun dah de FB..

dengan niat nak kumpul kwn2 lama, nak panggil kenduri kita nnt, hhihi *hepi bgt*

So, camne ni??? nak citer ke tak??

hmmmmmm, hmmmmm, hmmmmm.. *keep on thinking*

Tuesday, 2 March 2010

Raptai 1

Raptai sukan 1 ni boleh dikatakan penat la gak..
bukan pe, acara tarik tali perempuan buat masa tengah2 hari rembang..
berpinar gak la mata..
sakit pala jgn cakap la..
Since i duk amal diet yg tah apa2 nih, sakit pala sokmo..

but then, everything seems okay..
the students enjoying themselves on the field..
tapi masa finak under 18, de laks team yg swing masa tarik tali..
*ni tarik tali okay bukan swing tali*

so, kita tunggu Thursday la eh..
hope dis thurs semua berjalan lancar..

*menanti hari sukan penuh debar*