Tuesday 18 August 2009

Aik?? sudah tukarkah???

Tadi masa saya singgah ke kantin sekolah, semua lauk sudah habes..

Hanya tinggal ikan keli beberapa ekor..

Oleh itu, saya membungkus nasi putih dan telur dadar..

Setelah memesan, saya pergi ko pejabat untuk memfotokopi soalan ujian selaras..

Sejurus itu, saya pergi ke kantin semula untuk mengambil makanan dan saya memesan milo ais bersama..

kemudian si pekerja itu bertanya, " Cikgu bungkus ape je?"

Lalu saya pun menjawab, "Nasi dgn telur dadar je, pastu tadi hutang roti krim satu dgn milo ais,"

si pekerja pun memeriksa bekas polisterin itu dan amat terkejut..

"Aik, masa bila telur ayam tukar jadi ayam nih??"

Apabila saya melihatnya, saya jugak terkejut..

Tadi saya minta telur ayam, sekarang dah jadi ayam..

Pelik sungguh kejadian itu..

Bila sampai di bilik guru, saya bertanya kepada sesiapa yg ada mengambil makanan dia kantin..

Rupa-rupanya, Ustazah Hafsah sudah terambil makanan saya..

Jika pekerja tadi tidak memeriksa bekas makanan itu, rezeki saya lah, makan lauk ayam..

1 comment:

Fatoer's said...

hahahah...
ape nak jadi...
nasib bkn nasi yg tertukar juge,,,:-)