Friday 15 October 2010

.:: personaliti saya dipergunakan ::.

:: Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin.
Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda.
Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain.
Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni.
Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-
kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang.
Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda.
Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi.
Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. ::


-------------------------------------------------------------------------------------------------

ok, itu keputusan kuiz di FB yang saya buat 10 mins yang lalu..
mmg dah tau dah result akan amacam ni..
byk kali buat dah..
byk kali jua redha dgn keputusan ini..
bukan nak kata result ni tak besh..
cuma bila part kawan2 tu..
saya akan emo sket..
TOLONG la faham kepada yang jeles2 kat luar tu..

FRIENDS = ME..

mmg saya sgt memerlukan kawan..
senang cakap la, saya tak suke sunyi tanpa kawan2..
kawan2 ni macam keluarga..
utk kita share masalah, happiness etc..
kalau mmg kawan2 saya jenis nak ambil kesempatan terhadap saya,
sila jadi MUSUH saya..

bak kata pepatah melayu la kan..
"habes madu sepah dibuang"
hamboi2, ingat aku ni hapa??
dah guna2kan, dah take advantage,
then tikam dari belakang???
cantek sgt la muke korang kan..
i just dun get it..
nape ada org macam tu??
bila direnung2kan semula,
apa salah aku ni ngn korng??
buruk sgt ke perangai aku sampai korang nak kutuk blakang2??
elok sgt ke akhlak korang tu??
kalau betul la korang tu kawan,
nape tak tny pe masalah aku, nape aku macam tu, nape aku macam ni..

penah korang wisaukan aku??
penah korang herankan aku??
rasanya 5% ja kot..
setahu aku la, mana ja aku nak gi aku akan tny pada semua..
"ada pe2 nak pesan??"
"ada tingin pe2??"
dan selalunya aku amat jarang mengecewakan kawan2 aku tu..

letih sgt bila jadi kaunselor tak de ijazah kan..
kadang2 rasa diri macam dewa,
sedangkan korang pun tak betul...
ni kan pulak nak betulkan org..
terutamanya AKU ni..

hmm, takpe la..
pada yg rapat n masih pegang title sebagai FRIENDS aku sure tau aku macam mana..
kalau korng betul2 sahabat la kan,
sure korang perasan quote kt fb aku tu..
"i just do, what i wanna do"
so, jgn pertikai la pe aku nak wat..
sebabnya korang tak tau pe yg aku rasa,
pe yang aku pendam,
pe yang terbuku dalam hati ni..

ini kerana korang tak penah tnya..
korang tak amik port..
korang sgt SELFISH!!!!
aku gelak2, ingat aku happy??
aku happy2, ingat aku suke??
aku suke2, ingat aku bahagia??
aku bahagia2, ingat aku ni ape??
boley nak hiburkan hati korang..
jadi bahan korang???
mmg terbaik la korang semua...
standing ovation!!!

ampun maaf dipinta kalau apa yang terluah kat sini ada yang terasa..
bukan niat membalas..
bukan niat menghina..
bukan niat memohon simpati..
luahan ini utk melepaskan seksaan jiwa & raga saya..
kepada yang sebelum ini saya anggap anda adalah sahabat,
sorry to say.. anda masih tak kenal saya..
tapi sekarang saya sudah kenal anda semua..
thanks sebab bagi peluang pada saya utk kenal anda dengan jelasnya sekarang ini..
thanks sebab jadi kawan saya walaupun anda semua hanya nak gunakan kebaikan saya..

mungkin sebab saya nampak naif..
perangai macam budak2..
mudah dibawa berbincang..
tapi kalau anda kenal saya, anda takkan buat saya macam ni..
apa yang saya buat sampai anda tak nak terus terang dengan saya..
saya mintak maaf jika saya ada terkasar bahasa, tersalah tingkah laku..
saya bukan lagi mentimun dilautan,
tapi saya sudah menjadi najis yang anda tabur untuk dipijak oleh lain dan dimaki kerana membunag najis merata-rata, sedangkan najis itu dikaut oleh org lain..

saya sgt windu CGB,
saya sgt windu TESLites Soni's G,
saya windu PERTES,
saya sgt windu SEMETRIKIANS,
saya sgt windu 3 AGAMA (kaa)..
windu semua2~


:: hamba Allah ini, masih mencari NUR ::


No comments: